دبلیو کار | نوشتن روزمه,ساخت روزمه,روزمه

نحوه نگارش یک رزومه موثر

یک رزومه خوب می تواند کلید موفقیت شما در مجاب کردن کارفرما به استخدام شما باشد. بنابراین تهیه یک رزومه خوب و مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. درستی نوشتاری و بی ‌غلط بودن رزومه نیز از مسائل مهم می باشند. کارفرمایان دوست دارند قبل از مصاحبه تلفنی و یا حضوری با کارجویان، علاوه بر صرفه جویی در وقت خود، کارجویان را از روی تجربیات و توانائیهایی که دارند، گروه بندی و انتخاب کنند. این کار به آنها این امکان را می دهد که با رتبه بندی رزومه های کارجویان، افراد مورد نیاز خود را که دارای انگیزه و توانایی کافی هستند به مصاحبه دعوت کنند. بنابراین خیلی مهم است که شما به عنوان یک کارجو، توانایی نوشتن رزومه ای را داشته باشید که بتواند کارفرما را تحت تاثیر قرار دهد.

رزومه به متنی گفته می‌شود که سوابق تحصیلی، مهارتی، شغلی و برخی جزئیات زندگی یک کارجو در آن درج می‌شود تا شرکت‌ ها و کارفرماها بتوانند با مطالعه آن در مورد استخدام یک شخص تصمیم بگیرند. به عبارتي ديگر، رزومه متنی است چند صفحه ای حاوی اطلاعات و مشخصات فردی که قبل از مصاحبه در اختیار کارفرمایان قرار گرفته و به آنان امکان می دهد تا ارزیابی اولیه ای از توانایی های شغلی شما داشته باشند. در واقع رزومه باید تصویری ذهنی از شما و فعالیت های شغلیتان، به کارفرما ارائه کند. به همین جهت رزومه جنبه ای تبلیغاتی دارد، بدین ترتیب که ویژگی های مؤثر و مفید خود را در اختیار کارفرما قرار می دهید و به نوعی سعی می کنید تا وی را متقاعد سازید که از بین چندین متقاضی، شما را برای شرکت در مصاحبه انتخاب نماید.

 

نکاتی که در تهیه رزومه باید رعایت شوند، عبارتند از :

  1. عنوان فایل رزومه : بهتر است که عنوان فایل رزومه، نام صحیحی باشد. از نوشتن فارسی کلمه ی "رزومه" خودداری کنید و کلمه "روزمه" را در نام فایل با املای صحیح انگلیسی بنویسید. بعضی افراد رزومه را به شکل Rezome می نویسند در صورتی که  املای صحیح آن Resume است. بهتر است نام فایل طوری باشد که هم نام شما را داشته باشد و هم اشاره به این‌که سند حاضر، یک رزومه است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم نام فایل را با چنین قالبی انتخاب کنید:    Abbas.Afshar.Resume.PDF
  2. Resume یا CV : رزومه با CV (Curriculum Vitae) تفاوت دارند. روزمه خلاصه‌ای از تجربیات شما است که بهتر است دو صفحه باشد. اما CV حداقل دو صفحه است و جزییات بیشتری از تجربیات تحقیقاتی، مقالات چاپ شده، سوابق آکادمیک، افتخارات و جزییات بیشتری راجع به کار را در بر دارد. اگر فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی داشته اید بهتر است از CV استفاده کنید، در غیر این صورت عنوان رزومه خود را CV نگذارید.
  3. فرمت فایل رزومه : روزمه خود را در قالب فایل PDF ارسال کنید. استفاده از فایل PDF برای اسنادی که لازم هست سندیت داشته باشند بهتر از Word است.
  4. رزومه یا فرم استخدام : بسیار زیاد دیدم که فایل‌های دریافتی، فرم استخدامی بوده‌اند تا روزمه. فرم استخدامی اطلاعاتی را برای ثبت در بانک اطلاعاتی شرکت‌ها از شما می‌گیرد و معمولا قالب خاصی هم دارد مثلا حداقل میزان حقوق درخواستی یا امکان ماموریت و مواردی از این دست را دارد که جزو اطلاعات کلیدی یک رزومه نیست و برای زمان مصاحبه لازم است. بنابراین اگر روزمه شما فرم استخدامی شرکتی است که به‌واسطه یکی از آشنایان آن را گرفته‌اید، از ارسال آن به شرکت ‌ها خودداری کنید.
  5. عکس در رزومه : توصیه‌ زیادی هست که در رزومه عکس نگذارید. من هم پیشنهاد می‌کنم که در روزمه خود عکس نگذارید. یک حقیقت ساده این است که خوب یا بد بودن تصویر شما می‌تواند در قضاوت کارفرما برای مصاحبه با شما تاثیر بگذارد. حتی اطلاعاتی از قبیل آدرس محل سکونت هم لزومی ندارد که در رزومه باشد.
  6. حقوق درخواستی : رزومه درباره این نیست که شما چقدر حقوق می‌خواهید. روزمه درباره این هست که اهداف شما چیست و چه دستاروهایی تاکنون داشته‌اید. موضوع حقوق درخواستی را باید در جلسه مصاحبه مطرح کرد.
  7. عنوان شغلی به اندازه سابقه کار : خیلی زیاد دیدم رزومه افرادی که ۲ یا ۳ سال سابقه کار دارند و در عناوین شغلی خود از مدیر واحد یا مسئول بخش استفاده کرده‌اند و در جلسه مصاحبه مشخص شده که این تصور خود افراد از کاری که انجام می‌دهند بوده نه واقعیت شغلی آنها. وزن کلمه مدیریت برای فردی که سابقه کار بالایی ندارد زیاد است و بهتر است که از عنوان درست برای شغل و تجربیات خود استفاده کنید. حتی کسانی هم که سابقه بیشتری دارند باید از عناوین صحیح برای شغل خود استفاده کنند و از بزرگنمایی خودداری کنند.
  8. استفاده از ایمیل درست : آدرس ایمیل نماینده هویت شما است، بنابراین در روزمه خود، ایمیلی را معرفی کنید که نام واقعی شما در آن باشد و از استفاده از کلمات عجیب و غریب بپرهیزید. مثال : afshar@wkar.ir یا ali_majd@yahoo.com

 

سرفصل های روزمه :

  1. جزئیات شخصی : اغلب رزومه ها با این بخش آغاز می شوند . آن چه می بایست در این بخش ذکر شود شامل نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس پست الکترونیک و تاریخ تولد است.
  2.  پروفایل شخصی : وارد کردن پروفایل در رزومه امری سلیقه ای است و ضروری محسوب نمی شود . آن چه در پروفایل به نگارش در می آید ، تصویری کلی و گویا از شما است که به طور جزئی تر در سایر بخش های رزومه ذکر می شود.
  3. تحصیلات و توانایی های علمی : این بخش شامل تمام سوابق تحصیلی و علمی شما، از دیپلم و نام دبیرستان گرفته تا آخرین مدرک تحصیلی، رشته ها و گرایش ها و زمان بندی هر دوره ی تحصیلی خواهد بود. به یاد داشته باشید که حتماً ذکر کنید در حال حاضر مشغول گذراندن چه دوره ای هستید. سایر دوره های فنی و حرفه ای که در کنار تحصیل آکادمیک گذرانده اید را هم حتماً بنویسید.
  4. سوابق شغلی : در این بخش باید کل سوابق شغلی شما، اعم از تمام وقت یا پاره وقت، با ذکر نام و تلفن یا آدرس محل کار، به اضافه تاریخ و دوره اشتغال فهرست شود.
  5. انتشارات و مقالات : فهرست کتب و مقالاتی که منتشر کرده ای و یا در کنفرانس ها ارائه نموده اید به اضافه زمان انتشار را در این بخش بیاورید. اگر خلاصه مقالات را به رزومه ضمیمه نمایید بهتر است.
  6. سایر اطلاعات : نگارش این قسمت ضروری نیست، اما چنان چه لازم دانستید توضیحی جانبی روی سوابق تحصیلی و شغلی خود بنویسید، می توانید این بخش را اضافه نمایید.
  7. علائق : فهرستی از علائق خود در زمینه های فوق برنامه مثل ورزش یا هنر را در این بخش بنویسید و احیاناً اگر سوابق حرفه ای در این زمینه ها دارید حتما ذکر کنید.
  8. معرف ها : نام، رتبه، درجه تحصیلی، آدرس یا تلفن و کلاً اطلاعات مربوط به معرفین خود ( که معمولا اساتید شما هستند ) را در این بخش بیاورید. این معرف ها می بایست همان معرفینی باشند که توصیه نامه های شما را تکمیل نموده اند.

 

دروغ رایج که افراد در رزومه خود ذکر می کنند !

داشتن این کار برایتان حیاتی است؟ خیلی به آن علاقه دارید؟ بسیار خوب، ولی این توجیهی برای تغییر دادن واقعیت در رزومه شما نیست. یادتان باشد دادن اطلاعات غلط تاثیری مخرب بر تصور افراد نسبت به شما خواهد داشت. حتی اگر آن شغل را به دست بیاورید ممکن است کارفرما به حقیقت پی ببرد و اخراجتان کند.  ضمن اینکه اکثر شرکت ها و کارفرماها قبل از دعوت به مصاحبه، راجع به درستی اطلاعات روزمه شما تحقیق کافی را انجام می دهند.

 

اما دروغ های رایجی که در رزومه افراد وجود دارد چه چیزهایی هستند؟

  1. عنوان شغل قبلی : افراد غالبا در مورد عنوان شغل خود دروغ می گویند تا خود را از آنچه که هستند بهتر و شایسته تر نشان دهند. اما این کار ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. اگر شغل مدنظرتان مدیریت یک بخش باشد ولی در رزومه خود شغل قبلیتان را "مدیر عامل یک شرکت" عنوان کرده باشید، ممکن است این تصور ایجاد شود که میزان توانایی شما بیش از حد مورد نظر است. ضمن اینکه دیر یا زود حقیقت مشخص می شود و مسلما اعتماد کارفرما را از دست خواهید داد.
  2. مدت شغل قبلی : بعضی از افراد به جای ذکر ماه های دقیق (مثلا از فرودین 89 تا اسفند 91)، به ذکر سال بسنده می کنند مثلا می گویند از سال 89 تا سال 91، و بدین ترتیب می کوشند از این شاخه به آن شاخه پریدن خود را پنهان کنند. اما توصیه ما این است که به جای تغییر دادن یا پنهان کردن واقعیت، دلیل عوض کردن شغل خود را بنویسید، مثلا اینکه به دلیل تغییر مکان شرکت یا ورشکستگی آن شغل خود را تغییر داده اید. اگر عذر شما را در فرآیند تعدیل نیرو خواسته اند، دلیلی برای پنهان کردن واقعیت وجود ندارد چون این اتفاق از کنترل شما خارج بوده است. از آنجایی که کارفرمایان ترجیح می دهند افرادی را استخدام کنند که در حال حاضر شاغل هستند، برخی از کاریابان بیکاری خود را پنهان می کنند. اما دلیلی وجود ندارد که مدت بیکاری خود را (که مثلا 6 ماه بوده) 3 ماه ذکر کنید. کارفرمایان به خوبی از اوضاع اقتصادی جهان و مشکلاتی که بر سر راه کاریابان قرار دارد آگاه هستند.
  3. مهارت ها : از آنجایی که در دنیای امروز رقابت زیادی بین افراد وجود دارد، ممکن است بعضی کاریابان برای دست یابی به شغل موردنظر خود به دروغ متوسل شوند و مهارت ها و توانایی های تکنیکی خود را بزرگ تر از آنچه که هست نشان بدهند. اما فراموش نکنید که کارفرمایان توقع دارند که کار ما به همان صورتی باشد که رزومه نشان می دهد. خلاصه اینکه اگر یک یا دو دوره کامپیوتر گذرانده اید، نباید خود را به عنوان یک کارشناس کامپیوتر یا مثلا یک برنامه نویس حرفه ای معرفی کنید. حتی اگر در آن شغل مشغول به کار شوید، کارفرما به زودی درخواهد یافت که مهارت های شما آنقدر که رزومه شما نشان می دهد خوب و ایده آل نیستند. پس به جای کلماتی مانند "حرفه ای"، "کارشناس" یا "عالی"، بنویسید " آشنا به " یا " گذراندن دوره ..." یا "متوسط".
  4. دستاوردها : یکی از اشتباهات رایج در رزومه نویسی این است که یک دستاورد یا موفقیت گروهی را تنها به خود نسبت دهیم. گاهی یک تیم به موفقیتی دست پیدا می کند که بعدها به توسط یک شخص به عنوان یک دستاورد فردی معرفی می شود. افشای چنین واقعیتی به بی اعتمادی کارفرما یا حتی اخراج منتهی خواهد شد. آنچه برای اکثر کارفرمایان مهم است، توانایی کار گروهی و تطبیق دادن خود با سایر همکاران است. آنها به دنبال فردی هستند که بتواند با دیگران کار کند، از آنها بیاموزد و یا الهام بخش آنها باشد. پس گاهی بد نیست اگر به جای کلمه "من" از "ما" استفاده کنیم.
  5. محل زندگی : بعضی از کارفرمایان ترجیح می دهند کسی را استخدام کنند که در نزدیکی شرکت زندگی می کند، به همین دلیل ممکن است این وسوسه وجود داشته باشد که از ذکر آدرس واقعی منزلمان خودداری کنیم. اما قبل از اینکه این کار را انجام دهیم بهتر است به این فکر کنیم که طی مسافت های طولانی آن هم هر روز آسان نیست. ضمنا فراموش نکنید که در هر حال  لو رفتن واقعیت صورت خوشی نخواهد داشت.
  6. سن : جالب است که بعضی از کاریابان به راحتی 10 سال تجربه خود را پنهان می کنند تا مبادا پیر به نظر برسند، و البته بعضی دیگر تاریخ اخذ مدرک خود را تغییر می دهند تا بیش از حد  جوان به نظر نرسند! درست است که کارفرمایان حق دارند بهترین گزینه را انتخاب کنند، ولی در نظر داشته باشید که اکثر آنها کسی را می خواهند که خوب کار کند و مهارت کافی را داشته باشد. یادتان باشد که شما نمی توانید خود را عوض کنید. خودتان باشید و با اعتماد به نفس و امید جلو بروید.

 

 سایر توصیه ها

  1. از نگارش رزومه ، خوب در مورد سوابق تحصیلی و شغلی خود فکر کنید تا چیزی را از قلم نیاندازید . سعی کنید تا حد امکان مدارکی دال بر سوابقتان آماده و ترجمه کنید تا ضمیمه رزومه نمایید.
  2. دروغگویی یا بزرگنمایی جداً پرهیز کنید ، ممکن است برایتان دردسر ساز شود!
  3. است رزومه را در ۲ روی یک کاغذ A4  تنظیم نمایید. بهترین حجم رزومه در همین حد است.
  4. چند نسخه اضافه از رزومه برای خودتان نگه دارید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.
  5. مورد نگارش انگلیسی، حتماً درباره متن رزومه با یک مترجم و یا کسی که انگلیسی ادبی را به خوبی می داند مشورت کنید.
  6. را حتما تایپ کنید و از ارائه رزومه دست نویس جداً خود داری کنید.  
  7. حتما اطلاعات تماس خود شامل : تلفن همراه، تلفن منزل و ایمیل را در رزومه خود درج کنید. شخصی که رزومه شما را می خواند باید بتواند با شما ارتباط برقرار نماید .
  8. سوابق کاری خود را در شرکت و پروژه هایی که در آن ها بوده اید را به همراه پست و مدت زمانیکه مشغول به کار بوده اید را عنوان نمایید ، به یاد داشته باشید که تنها سوابق کاری مرتبط با شغل درخواستی را بنویسید ؛ به عنوان مثال در صورتیکه متقاضی شغل حسابداری هستید و سابقا در شغل طراحی گرافیک فعالیت می کردید نیازی به نوشتن تجارب کسب کرده در زمینه طراحی گرافیک نمی باشد.
  9. در صورتیکه دوره هایی را به صورت آزاد گذرانده اید، نام دوره و مدت زمان دوره را با قید محل تحصیل ( نام مرکز آموزش ) بنویسید .
  10. تمام تخصص هایی که دارید را به صورت تیتر وار بنویسید .
  11. در قسمت توضیحات رزومه، علاقمندی ها و نکات برجسته خود را بنویسید و اگر احساس می کنید می توانید مسئولیتی بپذیرید آنرا ذکر کنید. البته باید این نکته را هم بخاطر داشته باشید که از غلو کردن و تعریف از خود به بپرهیزید .
  12. از نوشتن موارد منفی اجتناب کنید، به عنوان مثال از شرکت قبلی خود بد گویی نکنید. اینکار دید کارفرما را نسبت به شما خراب می کند.
  13. و تمیز و خالی از اشتباه بنویسید : متن خود را با دقت بخوانید و آن را از لحاظ گرامر و تایپ بررسی کنید. در صورت امکان از شخص دیگری بخواهید که رزومه شما را از نظر املائی و مفهومی بررسی نماید. کوچکترین اشتباه ممکن است موجب بی ارزش شدن رزومه شود.
  14.   و منظور خود را به طور مشخص شرح دهید :  به طور کلی، مشخص بودن هدف و منظور ، کمک شایانی به مهم جلوه دادن صحبتهای شما در رزومه می کند . هدف شما به طور خلاصه تواناییهایتان را بیان می کند و به قدرت و نیرویتان در کار اهمیت می بخشد.
  15. قوت خود را برای کارفرمایان معین نمایید : روی هنر و توانایی های خود بیشتر تاکیید نمایید زیرا به این ترتیب کارفرما را درپاسخگویی به این سؤال که : “ این کارجو چه کارهایی می تواند برای پیشبرد اهداف مد نظر انجام دهد ؟ ” کمک می نمایید.
  16. مهم تر را مشخص نمایید : به طور متوسط هر کارفرما به مدت 30 ثانیه روی هر رزومه وقت می گذارد. کارفرمایان غالبا بیشتر به تجربه های موفق کاری شما در گذشته اهمیت می دهند تا تحصیلات متنوع و اطلاعات گوناگون ، به همین دلیل مهمترین تجربیات خود را در ابتدای رزومه قرار دهید مانند قابلیتها، توانائیها و تجربیات و حتی تحصیلات که همگی به نوعی با هم در ارتباطند.
  17.   تواناییهای خود اهمیت بدهید : رزومه خود را بر طبق قابلیتها و تواناییها درجه بندی کنید و استعدادهای خود را به طور خلاصه و مفید و با رعایت حق تقدم بیان کنید. به تواناییها و استعدادهای شخصی خود اهمیت دهید و خود را در بهترین وضعیت توصیف کنید . این گونه وانمود کنید که تواناییها ، واقعیتی در شما هستند.
  18.   کلمات کلیدی بهره ببرید : سعی کنید از کلمات کلیدی مشخصی برای بیان تواناییها و تجربیاتتان استفاده کنید، مانند مدیریت حسابداری، عرضه محصولات ، ویژوال بیسیک، اکسل، پردازش داده ها، طراحی گرافیک و روشهای تبلیغات حرفه ای.
  19. کلمات اختصاری مربوط به حرفه استفاده نمایید : از کلمات اختصاری و اصطلاحات خاص حرفه تان استفاده کنید تا نشان دهید آشنایی مناسب و کافی با حرفه تان دارید . اما دقت کنید رزومه شما مملو از این گونه کلمات نباشد که خواندن آن سخت و غیر قابل فهم گردد.  همچنین بهتر است جلوی اینگونه واژه ها کلمات اقتباس شده را نیز به طور کامل در پرانتز بیان کنید.
  20. کلمات تایید برانگیز بهره ببرید :  خود را فعال و پر جنب و جوش، با کمال، با هوش و به عنوان کسی که در هر کمک و همکاری سهمی دارد توصیف کنید. این گونه به نظر کارفرما ازهر جهت مفید جلوه گر می شوید.
  21. آوردن ضمیر مثل ”من” پرهیز کنید : هر گز از صمائر شخصی و انعکاسی مثل “من“ در رزومه خود استفاده نکنید و سعی کنید جملات خودرا کوتاه کنید.
  22. کلیدی را در متن مشخص جلوه دهید :  به جای پررنگ کردن و یا کج نوشتن کلمات جهت اهمیت دادن به آنها در بررسی اجمالی اندازه قلمها را افزایش دهید و یا از گیومه و یا علامت * برای اهمیت دادن به نکات کلیدی در رزومه بهره ببرید.
  23. را خلاصه کنید : وقتی که رزومه شما از چهار یا چنج صفحه بیشتر می شود، محدودیتهایی برای مطالعه آن از نظر صرف زمان ایجاد می شود. بنابراین همواره توصیه می شود که رزومه خود را در حداکثر در پنج صفحه تهیه کنید.
  24. از تجربیات اخیر را مهیا کنید : تجربیات 10 یا 15 سال کاری پیش را به طور خلاصه ذکر نمایید.
  25. تجربیات خود کمیت بدهید : اعداد ابزارهای قویی هستند، به جای اینکه بگویید: “ توانایی‏های من باعث افزایش میزان فروش در محل کار قبلی بود “ بهتر است که از اعداد نیز استفاده کنید و مثلاً بگویید: “ افزایش فروش 150% در 6 ماه “   از جمله تجربیات من در محل قبلی بوده است.
  26. گویی نکنید :  از گزاف گفتن و استفاده از لغات حساس و دقیق پرهیز کنید . به زبانی دیگر برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرما لازم نیست کلمات ژرف و عمیق بکار گیرید . از کلماتی استفاده کنید که برای همه قابل فهم باشد.
  27. مورد حقوق خود در رزومه مطلبی را بیان نکنید : هرگز نوع و میزان حقوق مورد نظر خود را در رزومه تان مشخص نکنید.
  28. مطرح نمودن برخی مسائل شخصی پرهیز کنید : هرگز در مورد اطلاعات شخصی و خصوصی مثل عقیده و مذهب ، احزاب سیاسی مورد علاقه ، روزنامه ها و مجلات مورد علاقه ، مال ثروت خود موردی را ذکر نکنید یا حتی نظرات شخصی خود را نیز مطرح نکنید . همچنین از شوخی و مزاح و بکاربردن کلمات مبتذل پرهیز کنید.
  29. باشید : دروغ گفتن و گزاف گویی و مبالغه در مورد توانایی ها، همیشه خطری جد ی است که به خود شما باز می گردد.
  30. را خودتان بنویسید : رزومه ای درست کنید که منعکس کننده فکر ، توانایی و قابلیت های شما باشد . سعی کنید رزومه را با فکر و دست خودتان بنویسید . اگر اولین رزومه تان را شخصا بنویسید بسیار مهم است و به زودی حرفه ای هم خواهید شد.
  31. های شخصی وابسته به شغل خود را اعلام کنید : اگر تصمیم دارید که خصیصه های شخصی خود را در رزومه قرار دهید مانند “مسئولیت پذیری” یا “قابلیت اطمینان” ،“برنامه ریزی دقیق در کار“ و … فقط سعی کنید تمامی آنها وابسته به نوع شغل مورد نظر باشند.
  32. خود را با محیط کاری نشان دهید : به منظور کم اهمیت جلوه دادن مدت زمان بیکاری و فواصل بین کار ، بهتر است قابلیت ها و تواناییهای کاری خود را عنوان کنید و از ذکر تاریخ وار تجربیات خود بپرهیزید.
  33. ای متعادل بسازید :  رزومه ای مؤثر است که متعادل باشد، پاکیزه باشد، سازگار و جذاب و خوشایند باشد، تقسیم بندی شده باشد و عنوانهای هر بخش هوشمندانه انتخاب شده باشند.
  34. ها را کلی انتخاب کنید : عنوانهای هر قسمت از رزومه را کلی و مناسب برگزینید مثلا: تجربیات ، سوابق کاری، تواناییها، خلاصه تحصیلات، هنر و فضیلت، تعلیم و تربیت، پیوستگی های حرفه ای ،امتیازات تحصیلی و حرفه ای، کتابها و مقالات اختصاصی، گواهی های دانشگاهی و ...
  35. مثبت بنویسید :  تمام نکات منفی و یا بیان غیر مثبت را از رزومه خود حذف کنید و به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر تواناییها و نکات مثبت در مورد خود را عرضه کنید، موفق تر خواهید بود.

 

منبع :

  • http://www.migna.ir
  • http://www.persianprofile.com
  • http://drmajidesmaeilpor.blogfa.com
  • http://www.yjc.ir

انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی

پاسخ

خواهشمند است با پاسخگویی به سوالات سایر کاربران، ما را در هر چه بهتر شدن کیفیت سایت، یاری رسانید.

- نام خود را وارد کنید

- ایمیل خود را وارد نمایید

- لطفا یک ایمیل معتبر وارد نمایید

- پاسخ خود را وارد کنید

- کد امنیتی را وارد کنید

- کد امنیتی وارد شده اشتباه است

- پاسخ شما با موفقیت ثبت شد. در حال حاضر یک پیام از طرف ما به ایمیل شما ارسال شده است، آن را بررسی کنید و اگر در پوشه Spam شما بود، آنرا از اسپم خارج نمایید تا اطلاع رسانی های بعدی به درستی انجام شوند.

کد امنیتی
دیدگاه ها

نظر خود را بیان کنید


خواهشمند است با پاسخگویی به سوالات سایر کاربران، ما را در هر چه بهتر شدن کیفیت سایت، یاری رسانید.

- نام خود را وارد کنید

- ایمیل خود را وارد نمایید

- لطفا یک ایمیل معتبر وارد نمایید

- دیدگاه خود را وارد نمایید

- کد امنیتی را وارد کنید

- کد امنیتی وارد شده اشتباه است

- دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد. در حال حاضر یک پیام از طرف ما به ایمیل شما ارسال شده است، آن را بررسی کنید و اگر در پوشه Spam شما بود، آنرا از اسپم خارج نمایید تا اطلاع رسانی های بعدی به درستی انجام شوند.

کد امنیتی

0 نظر برای : نحوه نگارش یک رزومه موثر